Sunday, April 11, 2010

Ibu, Sayangilah aku..

Ibu...sayangilah aku

Ibu...
aku sudah dingin
menantikan mu memelukku
menantikanmu membelaiku

Di sini...
di dalam longokan perca sampah sarap
dan segala buangan...
aku yang kau lemparkan di sini
tak berdaya merintih lagi

Maafkan aku
kiranya kehadiranku memalukan mu
hingga tak sanggup kau menatapku
walau sebentar untuk setitik susu

Sesungguhnya aku telah berusaha
untuk membahagiakan mu berdua
bersama kekasihmu yang membenihku
dalam rahimmu...

Sesungguhnya aku telah berusaha
mendapatkan kasihsayangmu
peluk ciummu, juga dakapan hangatmu

Ibuku...
tak pernah ku tahu
saat kau mendengar tangisan pertamaku..
mendung telah menyelubungi naluri keibuanmu

Demi Tuhan yang nyawaku dalam gengamanNya
biarlah aku pulang ke pangkuanNya

Sadonsuraji
12 April 2010
Putrajaya

No comments: