Tuesday, September 23, 2008

Catatan Perjalanan 6/12/08


6/12 Rabu


Pagi ini rawatan dialisis. Aku bangun awal untuk bersiap. Sesi dialisis bermula jam 8.30 tamat jam 12.30. sepanjang 4 jam dialisis aku rasa selesa. Imran dan Norsiah (Kak Nin) telifon bertanyakan khabar. Aku dengar esak tangis Norsiah dalam telifon. Rupanya selepas telifon dia datang rumah dan nangis juga di depan isteri. Dia bagi budak-budak duit raya. Isteri telifon nak datang Naning sendiri. Aku telifon Suhaimi minta bantu urus. Aku juga telifon Tuan Syed Idrus di JBSN Selangor minta bantu hantar isteri ke Airport kalau dah ada tiket. Aku telifon Ahlok bertanyakan lagi khabar tentang Marina di Nan Fang Hospital. Keadaannya agak kritikal, selepas pembedahan dia koma, dan perlukan alat bantuan pernafasan dan denyutan jantung. Air sudah memasuki otak. Keadaannya seterusnya hanya boleh diketahui 5 hari lagi. Aku simpati dengan emak bapaknya yang susah mencari dana untuk perubatannya


Renungan:


Kenangan indah masa lalu hanya untuk dikenang,bukan untuk diingat-ingat.Rasa takut bukanlah untuk dinikmati,tetapi untuk dihadapi.

No comments: